1 maj 2014

NEW ORLEANS








New Orleans var .. intressant. Vi bodde i French Quarter, nära Bourbon Street. I det minste rummet jag sett. Jag trodde det var ett skämt när vi öppnade dörren. Man snubblade direkt över sängen och ja, förutom ett litet badrum så var det allt haha.

På dagen var det rätt dött, men så fort det började mörkna så blev det helt galet. I USA får man i regel inte dricka någonstans ute, men ett av undantaget är just på Bourbon Street. Hela gatan är alltså som en stor nattklubb. En helt galen nattklubb. Som stinker fylla. Jag ångrar lite nu i efterhand att jag inte tog med kameran för det var helt klart en upplevelse..

Min hosta har blivit väldigt mycket värre och jag var helt slut idag, så det blev bara en snabb koll på stan idag. Vi hade tänkt gå ut och äta, men eftersom det låter lite som att jag ska dö så kände jag mig inte för att sätta mig på en restaurang.

Dagen efter tog vi en lugn promenad genom stan. Helt slut efter en natt utan någon vettig sömn. Vi funderade på en båttur på Mississippi men det hanns inte riktigt med. När vi kom dit så kom nämligen J på att han glömt passen på hotellet så vi fick stressa dit och hoppas på att dom fortfarande fanns kvar. Passen låg kvar men det fanns inte så mycket tid kvar till annat.

NO är förresten staden som är helt omöjlig att köra i. Det är enkelriktat överallt och absolut ingen logik någonstans. Jag tror aldrig vi svurit så mycket över trafiken, eller brutit mot så många trafiklagar, innan.. Det är ett under att vi inte blev stoppade..

Jag hade nog ganska höga förväntningar på NO, och det spelade ju säkert in att jag var sjuk, men staden levde nog inte riktigt upp till dom. Fascinerande, absolut, men jag känner inte att "åh, hit vill jag åka igen!" och det är nog första gången på resan.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar