21 maj 2014

SURFIN' USA

Det har varit rätt trist väder sedan vi kom hit, men idag firar vi J's födelsedag med lite surfing och då passade
äntligen vädret på att vara på vår sida. 
J fick stå för surfandet, jag höll mig ganska nära land och fotograferade istället.. inte en chans att någon hade kunnat lura ut mig i dom där vågorna (bland alla hajarna..) 

Det var en tillräckligt stor utmaning att försöka fota samtidigt som jag var tvungen att parera dom starka strömmarna och hålla koll på stora vågor så inte kameran blev dyngsur.. Det skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk imorgon haha. 

Någon som nog garanterat kommer ha det imorgon är J, det är uppenbarligen mycket jobbigare än det ser ut och efter ett par timmar i vattnet var han helt slut. Men jag är riktigt imponerad, han kom upp på i princip första försöket och han lyckades hålla sig kvar riktigt länge flera gånger. Han fick börja närmre land först men sedan var det ut på djupare vatten och dom stora vågorna som gällde. Något säger mig att det inte lär bli svårt att övertala honom att åka tillbaks till USA. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar