11 maj 2014

YOSEMITE

Vi kom fram lagom till att checka in och gå och lägga oss. Vi bodde på Curry Village i någon sorts blandning av tält och stuga. Jag var rätt skraj när vi skulle ut ur bilen för att checka in. Det ska krylla av björnar och man får absolut inte lämna något med doft i bilen, allt från gamla godispapper till deodoranter ska bort och in i björnsäkra skåp. Jag var alltså helt säker på att knata in i en björn på väg till receptionen. Ingen björn syntes till och bilen stod kvar när vi kom tillbaka. Men projektet innan vi forslat över allt in i tältet och skåpet.. vi pratar över en månads inte helt organiserad packning.. Bara för att bära ut allt igenom nästa morgon.. 

Jag trodde inte jag skulle kunna somna men jag låg nog och lyssnade efter björnar i 10 minuter innan jag däckade totalt.    






Första gången jag är före J! 






Vi höll utkik efter pumor och björnar men allt vi såg var fåglar... 
.. och ekorrar som tiggde mat... 
... funkade inte på mig... 
..eller på J.. 
..den besvikna minen när vi går utan att han fått något..







Med lite fantasi så kan det faktiskt se ut som Sverige, om Gotland flutit in till land.. 


..fortfarande inga björnar.. bara massa fåglar.. 
Half dome
J spanar på vattenfallet där vi var uppe tidigare idag






Det snöar!

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar